سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

رایانه/دانلود

سزاوارترین مردم به کرم کسى است که کریمان بدو شناخته شوند . [نهج البلاغه]

 RSS 

کل بازدید ها :

32064

بازدیدهای امروز :

0

بازدیدهای دیروز :

0


درباره من


لوگوی من

رایانه/دانلود


 اوقات شرعی


لوگوی دوستان




 لینک دوستان

متین بغدادی(خدای فتوشاپ!)


اشتراک

 


فهرست موضوعی یادداشت ها

رایانه[28] . دینی .

نوشته های قبلی

زمستان 1384


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

هادی خدادوست تاریخ پنج شنبه 84/12/4 ساعت 7:0 صبح

 Disk Fragmentation چیست؟

وقتی فایلی را در ویندوز ذخیره می کنید ویندوز سعی می کند این فایل را در اولین محل خالی که پیدا می کند ذخیره کند. یعنی وقتی یک فایل را در ویندوز پاک می کنید یا اصطلاحاً آن را Delete می کنید یک جای خالی در بین فایلهای دیگر باقی می ماند حال فرض کنید یک برنامه حجیم را بخواهید نصب کنید. در این حالت ابتدا  فضا های خالی را که در نتیجه پاک شدن فایلهای دیگر بوجود آمده است پر می شود. بنابراین برنامه ای که نصب کرده اید در چندین فسمت متفاوت از هارد دیسک ذخیره شده است اکنون خود حدس بزنید که سیستم شما برای اجرای برنامه چه مکافاتی باید تحمل کند این وضعیت می تواند تا 200 درصد سیستم شما را کند نماید.

 حل مشکل

ویندوز برای حل این مشکل یک نرم افزار به نام Disk defragmenter  دارد که در هر ویندوزی قابل دسترسی است. مایکروسافت توصیه کرده است که هر چند وقت یکبار از این برنامه برای مرتب کردن هارد دیسک خود استفاده کنید ولی این عمل بار زیادی را به هارد دیسک وارد می کند و برای طول عمر بیشتر هارد دیسک بهتر است در این کار زیاده روی نکنید. اگر ویندوز را تازه نصب کرده اید و از اشخاصی نیستید که مرتباً برنامه های مختلف را نصب می کنند و سپس آن را پاک می کنند پاید تا دو ماه یا حتی بیشتر احتیاج به این عمل حداقل برای پارتیشنی که ویندوز در آن نصب شده است ندارید. البته کند شدن ویندوز اگر از ویروسها یا حتی آنتی ویروس یا مشکلات رجیستری نباشد بهترین راهنما برای شماست.

آیا نرم افزار دیگری هم وجود دارد؟

البته برنامه های دیگری وجود دارند که سریعتر این کار را انجام می دهند ولی معمولاً مجانی نیستند و باید آنرا خریداری کنید یکی از این برنامه ها Norton Speed Disk است که قسمتی از برنامه Norton System Work است و آنرا از سایت Symantec  میتوانید دانلود کنید. یک برنامه دیگر Disk Keeper است که توسط کمپانی Executer Software عرضه شده است. هر دوی این برنامه ها سریعتر از برنامه استاندارد ویندوز عمل می کنند که Disk Keeper سریعترین است.

 منبع :yadbegir.com

 



هادی خدادوست تاریخ دوشنبه 84/12/1 ساعت 7:0 صبح

برای بالا بردن سرعت اعمال مختلفی که در ویندوز انجام می شود می توانید از روش زیر استفاده کنید:

در پارتیشن بندی هارد دیسک خود یک درایو جداگانه که فقط برای فضای مبادله استفاده خواهد شد جدا کنید. این درایو حداقل باید  200 مگا بایت فضا داشته باشد. در مسیر زیر :

Control Panel>System>Performance>Virtural memory

روی "let me specify my own setting" کلیک کرده و آن را روی درایوی که به این منظور جدا کرده اید set کنید. اگر شما آن درایو را به اندازه 200 مگا بایت گرفته اید باید مینیمم مقدار را 150 مگا بایت و ماکزیم مقدار را 200 مگا بایت قرار دهید کامپیوتر خود را restart کنید باید یک بهبود محسوس در سیستم ملاحظه کنید.

 منبع »yadbegir.com



هادی خدادوست تاریخ یکشنبه 84/11/30 ساعت 8:59 صبح

انتخابهای بیشتر در setup ویندوز 98وMe

اگر قبلاً ویندوز بر روی سیستم شما نصب شده و اکنون در صدد نصب دوباره ویندوز هستید برای کوتاه کردن زمان نصب جلوگیری از دوباره کاری می توانید به صورت زیر عمل کنید :

برای این منظور setup را تایپ می کنیم وبعد همه یا یکی از موارد زیر را با توجه به نیاز خود تایپ کنید

                                                    

نصب ویندوز بدون تنظیمات شبکه

/in

نصب ویندوز بدون چک سیستم

/is

نصب ویندوز بدون تایید کپی رایت

/iw

نصب ویندوز بدون چک فضای خالی موجود در هارد دیسک

/id

 

 

نصب ویندوز بدون چک سالم بودن ساختار دایرکتوری

/IQ

Yadbegir.com :منبع



هادی خدادوست تاریخ دوشنبه 84/11/24 ساعت 7:0 صبح

 

بخش اول : مبانی آشنایی با Word

1-1 تعریف واژه‌پرداز
   برنامه‌ای که توانایی واردکردن، ویرایش، اصلاح و ذخیره‌سازی متن را به کاربر می‌دهد واژه‌پرداز نامیده می‌شود.

1-2 قابلیت‌های عمومی واژه‌پردازها
- تایپ و درج متن
- ویرایش متن
- حذف
- جستجو و جایگزینی
- انتقال متن

1-3 معرفی واژه‌پرداز Word
   واژه‌پرداز Word علاوه بر دارابودن قابلیت‌های عمومی یک نرم‌افزار واژه‌پرداز، از قابلیت‌ها و توانایی‌های پیشرفته و تخصصی برخوردار می‌باشد که این قابلیت‌ها سبب شده این نرم‌افزار به‌عنوان یک واژه‌پرداز جهانی مطرح باشد.

1-4 قابلیت‌های خاص واژه‌پرداز Word
- استفاده آسان
- تبعیت از استاندارد بین‌المللی واژه‌پردازی
- استفاده از امکانات گرافیکی
- فهرست‌بندی اتوماتیک
- استفاده از فرمت‌های آماده‌ موجود
- درج تصاویر
- جدول‌بندی آسان

بخش دوم : آشنایی با برنامه‌ Word

1-2- نحوه اجرای برنامه
   -کلیک روی دکمه‌ Start صفحه‌ میز کار
   - انتخاب دستور Program که در این صورت لیست برنامه‌های نصب‌شده ظاهر می‌گردد.
   -کلیک روی گزینه Microsoft Word

2-2- برنامه Word در اولین قدم
   با اجرای برنامه Word پنجره ای به شکل زیر ظاهر می گردد که شامل موارد ذیل می باشد.

 

3-2- اجزای محیط Word
1-3-2-
Titlebar
   شامل آیکون برنامه ، نام فایل بازشده به همراه نام برنامه اجراشده کلیدهای بزرگنمایی ، کوچک‌سازی و بستن می‌باشد.
2-3-2-
Menubar
   در این بخش، فرامین اصلی برنامه ازجمله File/Edit/View/Insert قرار دارد. برای اجرای فرامین اصلی از این منوها استفاده می‌کنیم.
3-3-2-
Standard Toolbar
   در این قسمت یک سری از ابزارهای مهم موجود در زیرمنوها قرار دارد. از آن‌جایی که این ابزارها همواره موردنیاز می‌باشد در این قسمت قرار گرفته تا به‌راحتی قابل دسترسی باشد.
4-3-2-
Formatting
   در این نوار ابزارهایی برای فرمت‌ بندی فونت‌ها و استفاده از انواع فونت‌ها، اندازه‌ خطوط مورد استفاده، انواع سبک‌های مورداستفاده در فونت‌ها (پررنگ، ایتالیک، زیرخط‌دار)، تنظیم سطر و ستون یا پاراگراف‌ها، دادن شماره و موجود می‌باشد.
5-3-2-
Drawing
   در این بخش، ابزارهای موردنیاز برای ترسیم اشکال مختلف و تایپ متون با حالت‌های گرافیکی مختلف موجود می‌باشد.
6-3-2-
Statusbar
    در صورت فعال نبودن هریک از این بخش ها، مطابق شکل زیر با RC کردن روی قسمت خالی Menubar و کلیک بر روی بخش موردنظر از لیست ظاهرشده می توانید نوار مربوط به آن را فعال نمایید.
   نکته: در صورت فعال نبودن هریک از این بخش ها، مطابق شکل زیر با RC کردن روی قسمت خالی Menubar و کلیک بر رو بخش موردنظر از لیست ظاهرشده می توانید نوار مربوط به آن را فعال نمایید.

بخش سوم : آشنایی با مفاهیم اولیه تایپ

1-3- پاراگراف
   اساس کار با Word برمبنای پاراگراف می‌باشد. به عبارتی در محیط Word نیاز به اینترنمودن نداریم و متن تایپ شده بر اساس تنظیمات حاشیه، خود به خود به سطر بعدی منتقل می گردد. اگر دکمه اینتر را بفشاریم در واقع یک پاراگراف تعریف کردیم، به عبارت دیگر از شروع تایپ تا محلی که Enter بزنیم یک پاراگراف محسوب می‌شود و زمانی که به پاراگراف، فرمت خاص بدهیم در کل آن پاراگراف اعمال می‌شود.

2-3- سطر
    از اول هر ردیف تا آخر آن که بر اساس اندازه وارد شده در قسمت Page Setup تنظیم می گردد یک سطر نامیده می شود. تعیین طول سطر باعث می شود برای رفتن به سطر بعد نیاز به اینتر نباشد و به صورت اتوماتیک، متون در سطرهای بعدی تایپ شود.

 



هادی خدادوست تاریخ یکشنبه 84/11/23 ساعت 12:3 عصر

Download                                       crack



هادی خدادوست تاریخ سه شنبه 84/11/18 ساعت 7:0 صبح

1- 1.02 UDF را امتحان کنید
اگر نتوانستید
DVD ساخت خود را روی دستگاه پخش کنید یا پیام Disc Error می گیرید، به جای UDF1.05 نسخه 1.02 را امتحان کنید (DVD پخش کن های جدید نسخه 1.02 را می شناسند.) مثلا در Nero ، بعد از انتخاب حالت (UDF ) DVD-ROM به صفحه Multisession بروید و نگاه کنید ببینید No Multisession تیک خورده باشد. سپس به صفحه UDF بروید و پارتیشن را Physical انتخاب و نوع سیستم فایلی را UDF 1.02 تعیین کنید. (خطاهای موجود در دیسک را بررسی کنید. خطاهای C1 به شرطی که زیاد نباشند، قابل چشم پوشی هستند. ولی خطاهای C2 باعث پدید آمدن خطاهای زمان خواندن می شوند.)
2-آهنگ های بیشتری کپی کنید
اگر از سی دی مناسبی استفاده کنید، می توانید آهنگ های بیشتری روی سی دی صوتی رایت کنید.
CD-R99, CD-R99,CD-R80 به اندازه 80 ، 90 و 99 دقیقه فضا برای موسیقی دارند و بیشتر سی دی پخش کن های عادی می توانند سی دی های طولانی را بدون مشکل پخش کنند. اگر می خواهید هنگام رایت روی سی دی های صوتی طولانی تر از 80 دقیقه مشکلی پیش نیاید، سعی کنید سرعت رایت را پایین بیاورید. سرعت 1X و 2X تقریبا همیشه جواب می دهد. اما در سرعت های بالاتر در بعضی رایترها، ممکن است لبه های سی دی به خوبی رایت نشوند.
3-جای مناسب بگذارید
هر چه اطلاعات بیشتری روی سی دی بگذارید. خش افتادن روی سی دی، بیشتر می تواند دردسر درست کند. ضمن این که بهتر است سی ی های خام را داخل همان قوطی استوانه ای خودش نگه دارید، سی دی های رایت شده را هم در یک قاب محکم قرار دهید. پاکت های مشمعی یا کاغذی، پوشش خوبی برای دیسک نیستند. قاب هایی که برای
DVD طراحی شده اند. باعث می شود هنگام بیرون آوردن دیسک، فشار کمتری به سطح سی دی وارد آید.
4- به دقت حمل کنید
ضمن این که
DVD ها را باید داخل جعبه های مخصوص خودشان قرار دهید تا از گرد و خاک در امان باشند، آن ها را لب پنجره یا زیر نور آفتاب هم نگذارید. لایه رنگی DVD ، به گرما و نور حساس است و گذاشتن آن ها زیر نور آفتاب در چند روز ممکن است به آن ها آسیب برساند. اگر روی دیسک خیلی خاک گرفت یا به هر علت موقع خواندن مشکل پیدا کرد، سعی کنید با یک پارچه بدون پرز آن را تمیز کنید. پارچه های مخصوص شیشه عینک و این جور چیزها برای سی دی مناسبند، اما دستمال کاغذی اصلا چیز خوبی نیست. موقع پاک کردن، پارچه را به آرامی از داخل به سمت بیرون بکشید، نه این که روی سی دی بچرخانید.
5- با دقت برچسب بزنید
برای نوشتن روی سی دی، ماژیک های آبی از ماژیک های الکلی بهتر هستند. در ضمن روی
DVD به هیچ وجه برچسب های کاغذی چسب دار نزنید، مگر این که برچسب حلقه ای با چسب خیلی خوب باشد. کاغذهای چسب دار به مرور کنده می شوند و موقع چرخش دیسک، حالت نامتعالی ایجاد می کنند که باعث خطای خواندن می شود. یک راه بهتر هم این است که از چاپگرهای مجهز به سی دی چاپ کن استفاده کنید. اپسون استایلوس 900 و کانن IP4000R دو چاپگری هستند که مستقیم روی سی دی چاپ می کنند. برای این منظور باید دیسک خام با قابلیت چاپ جوهرافشان داشته باشید که پشت آن سفید یا نقره ای باشد.
6- با لیزر برچسب بزنید
رایترهای مجهز به نشانه گذار نوری از همان لیزری برای نوشتن برچسب روی پشت سی دی استفاده می کنند که برای رایت کردن اطلاعات روی سطح اصلی به کار می برند، شرکت های
HP و Lacie رایتر مجهز به LighScribe می سازند، و Nero اولین نرم افزاری است که گزینه LightScribe را گذاشته است. تکنولوژی مشابه یاماها موسوم به DiscT@2 (بخوانید دیسک تاتو) برچسب را روی فضای خالی سطح اصلی دیسک رایت می کند، که این یعنی جای کمتری برای اطلاعات.
7- اسم فایل ها
اگر سی دی را برای استفاده در کامپیوتر خودتان رایت می کنید، اسامی 64 کاراکتری برای فایل ها در ویندوز مشکلی ندارد و به طور خودکار اسامی 8 کاراکتری با پسوند 3 کاراکتری تولید می شوند. اما اگر می خواهید مطمئن باشید که فایل هایتان در سیستم های لینوکس یا
Mac هم( برای جادادن بیش از 80 دقیقه موسیقی روی سی دی صوتی Overburning را روشن کنید. کارخانه زیادی CD یا DVD تولید می کنند. برنامه می تواند کارخانه سازنده را مشخص کند.) قابل شناسایی خواهند بود، به جای Joliet سیستم ISO96 را انتخاب کنید.
8- دو درایو
امروزه کمتر پیش می آید لازم باشد هم سی دی رایتر در کامپیوتر خود داشته باشید و هم
DVD رایتر، چرا که بیشتر DVD رایترها می توانند با سرعتی بیش از سی دی رایترها، رایت کنند. اگر برای رایت سی دی به سی دی، به فکر خرید دو درایو هستید، اشتباه نکنید. با یک سی درایو هم می توان این کار را کرد. ولی به هر حال داشتن یک درایو اضافی این خوبی را دارد که می تواند سی دی رایت شده خود را روی یک درایو متفاوت امتحان کنید.
9- دسترسی مستقیم به حافظه
DMA یا « دسترسی مستقیم به حافظه» یعنی درایوهای IDE ، از جمله سی دی رایترها، می توانند اطلاعات را مستقیما از حافظه دریافت کنند. بدون این که به CPU مراجعه کنند، و این یعنی رایت کردن با سرعت 12X فقط 5 درصد از CPU شما را اشغال می کند نه 50 درصد. و باز هم این یعنی کم شدن احتمال سوختن سی دی به علت کم آوردن بافر. بعضی از رایترها نمی توانند با سرعت های بالا رایت کنند، مگر این که DMA را برای آن ها فعال کرده باشید. تعداد معدودی از رایترها هم در صورت خاموش بودن DMA بهتر کار می کنند. عجیب آن که برای تنظیم DMA باید از طریق کنترل گر IDEATA\ARAPi در DeviceManagerاقدام کنید، نه از طریق خود درایو سی دی.
10- رایت کردن
DVD
با استفاده از
Windows Media Center 2005 می توانید به رایت DVD بپردازید. بدون این که به نرم افزار دیگری احتیاج پیدا کنید. البته این در( تنظیمات DMA برای CD یا DVD را می توانید در قسمت Device manager انجام دهید. ) صورتی است که مجوز رایت CD را از Sonic گرفته باشید. وگرنه، مجبورید یک نسخه از برنامه Sonic Prime Time Deluxe را نصب کنید.



هادی خدادوست تاریخ دوشنبه 84/11/17 ساعت 7:0 صبح

اشاره: امروزه برای رایت کردن سی دی، نیازی به نرم افزار جانبی خاصی نداریم، چرا که خود ویندوز می تواند این کار را( البته با محدودیت هایی) انجام دهد. با ویندوز اکس پی، رایت کردن تقریبا مثل کپی کردن است. کافی است فایل های مورد نظر را با ماوس بگیرید و به داخل پنجره درایو سی دی بیندازید. ولی البته نمی توانید مثلا سی دی بوت درست کنید، یا محتوای یک سی دی را به صورت فایل ISO یا image ذخیره کنید. حتی نمی توانید یک فایل بزرگ را بین چند سی دی رایتر شما صرفا یک سی دی رام است، چه دردسرهایی درست می شود. در این مواقع، مجبورید با درستکاری رجیستری، مشکل را برطرف کنید. اگر برای رایت کردن، امکانات پیشرفته تری بخواهید، در حال حاضر دو گزینه پیش رو دارید، برنامه Nero که حالا نسخه 6 آن موجود است، و Roxio Creator7 که در ویندوزهای 98 و ME به Easy CD معروف بود. این برنامه ها چیزی فراتر از صرفا ابزار رایت کردن هستند. مثلا می توانید صوت و تصویر را به MP3 و MPEG-4 تبدیل کنید، نویزهای نوارهای قدیمی را حذف کنید، آلبوم عکس درست کنید، منوهای DVD بسازید، برچسب و جلد سی دی طراحی کنید و خیلی کارهای دیگر که در این مقاله می خواهیم به شما معرفی کنیم.

1- بستن انتهای سی دی
حتما می دانید که اگر انتهای سی دی را نبندید، می توانید باز هم روی آن رایت کنید، منتها فقط کامپیوتر خودتان می تواند تمام فایل های روی سی دی را نشان دهد. بنابراین اگر مثلا فایل های
MP3 خود را طی چند مرحله روی سی دی رایت کنید و در پایان سی دی را finalize کنید (اصطلاحا آن را ببندید)،و آن وقت سی دی را داخل یک دستگاه مستقل Player بگذارید، فقط آهنگ هایی که درآخرین Session رایت شده بودند، پخش خواهد شد.
2- رایت کردن در اکس پی
در ویندوز اکس پی، اگر فایل های خود را داخل پنجره سی دی درایو بیندازید، فایل ها رایت می شوند. منتها اگر سی دی شما
CD-R باشد نه CD-RW ، عمل رایت بلافاصله صورت نمی گیرد، بلکه فایل ها ابتدا در یک فضای موقت (فولدری در داخل Documents and Setting و تحت عنوان اسم کاربری شما) قرار می گیرند. برای این که عمل رایت واقعا صورت بگیرد، باید روی آیکون درایو سی دی کلیک راست کرده و گزینه Burn these files to disc را انتخاب کنید. خوبی این روش این است که اگر اشتباها فایلی را داخل سی دی بیندازید، فرصت برگشت دارید. خوبی دیگر فایل، یک Session جدید تعریف کنید. در ویندوز اکس پی، multi-Session برای سی دی دیتا، همیشه روشن و برای سی دی صوتی، همیشه خاموش است.
3- کشیدن و انداختن
وقتی با استفاده از پنجره اکسپلورر خود ویندوز اکس پی فایل هایتان را روی سی دی
RW رایت می کنید، فرمت دیسک UDF می شود که در اکثر پی سی ها قابل استفاده است، ولی در خیلی از کامپیوترهای Mac نه. فرمت UDF برای تصحیح خطا، یک فضای اضافی را برای خود در نظر می گیرد. با این کار، عملا چیزی در حدود 533 مگابایت روی CD-RW برای شما باقی می ماند. اما در عوض لازم نیست برای هر بار رایت، یک Session جدید تعریف کنید.
4- تراک یا دیسک
هنگام رایت کردن دیسک های
multi-session ، درایو قسمت « جدول محتویات» دیسک را باز می کند، فایل ها را روی سی دی می نویسد و سپس با اصلاح جدول محتویات معلوم می کند که هر فایل در کجای دیسک ذخیره شده و کجا پایان می یابد، به این شیوه Track-At-Once می گویند و نگهداری این گونه اطلاعات طبیعتا فضایی را روی دیسک اشغال می کند. روش دیگری به نام Disk-At-Once وجود دارد که کل دیسک را در یک مرحله رایت کرده و ته آن را می بندد. برای دیسک های صوتی باید از این روش استفاده کنید و کسانی که به تکثیر سی دی می پردازند. نیز این روش را انتخاب می کنند. معمولا خود کاربر می تواند تشخیص دهد که کدام روش برایش مناسب تر است. Esay Media Creator بسته به نوع پروژه، به طور خودکار روش مناسب را انتخاب می کند، ولی Nero به کاربر اجازه می دهد خودش روش کار را تعیین کند.
5- نوشتن نام آهنگ ها
اگر بخواهید، می توانید برای سی دی های صوتی نام آهنگ ها را هنگام پخش به نمایش در آورید. برای این منظور، باید از حالت
Disk-At-Once استفاده کنید. هرچند برای رایت کردن سی دی صوتی خواه ناخواه مجبورید از این حالت استفاده کنید. نرم افزار رایت شما اطلاعات لازم را از قسمت metadata فایل صوتی برخواهد داشت (درست مثل پخش کننده های MP3 )، اما معمولا می توانید اسامی آهنگ ها و خواننده ها را ویرایش کنید.
6- معاینه داده ها
همیشه بعد از رایت ، دیسک خود را کنترل کنید. مقایسه بیت به بیت زمان می برد، اما این تنها راهی است که می توانید از صحت رایت اطمینان حاصل کنید. برای دیسک های مهم حتی بهتر است به کمک برنامه هایی چون
CD-DVD Speed ( که در Nero 6 موجود است)، وجود خطاهای احتمالی را بررسی کنید، هنگام پخش آهنگ ها، درایو سعی می کند با استفاده از داده های تکراری از پس خطاهای ناشی از گرد و غبار یا خش برآید. اما هرچه این خطاها از همان اول کمتر باشند، بهتر است.
7- گرفتن تصویر سی دی
ابزار داخلی رایت سی دی در ویندوز اکس پی نمی تواند کپی سی دی به سی دی انجام دهد یا از کل یک سی دی
image بگیرد. ولی در نرم افزار رایگان ISO Recorder Power Toy می تواند این دو کار را انجام دهد. اگر سرویس پک دو ویندوز اکس پی را نصب کرده اید، از نسخه بتای این نرم افزار استفاده کنید. در غیر این صورت نسخه اصلی را دانلود و نصب کنید. برای گرفتن تصویر از سی دی، کافی است روی آیکون درایو سی دی در My Computer کلیک راست کنید و گزینه Create lmage from CD انتخاب نمایید. برای رایت کردن فایل تصویر روی سی دی هم کافی است روی فایل، کلیک راست کرده و گزینه Copy image to CD را بزنید. با این برنامه نمی توانید سی دی های صوتی، تصویری یا قفل شده را کپی کنید.
8- رایت کردن فرمایشی
اگر بخواهید تعدادی فایل مشخص را به صورت سری رایت کنید با خط فرمان کار سریع تر انجام می شود تا ماوس، برای این منظور، از
Creata CD استفاده کنید. این برنامه می تواند از طریق خط فرمان داسی، روی سی دی رایت کند. با یک فایل Batch ساده، می توانید Windows Backup را به اجرا در آورده و فایل ها را روی سی دی رایت کنید.
9- تبدیل فرمت ها به یکدیگر
اگر به سی دی رایت کردن عادت کرده اید، شاید حوصله نکنید که زمان رایت خیلی طول بکشد. ولی صبور باشید. اگر می خواهید فیلمی را که در کامپیوترتان ویرایش کرده اید، روی
DVD رایت شود و در تلویزیون قابل مشاهده باشد، باید صبر کنید تا به فرمت MPEG-2 تبدیل شود. این تبدیل معمولا به طور خودکار هنگام رایت کردن انجام می شود. ولی زیاد طول می کشد. خود عمل رایت در عرض چند دقیقه و خیلی زود تمام می شود. DVD+R کمی سریعتر از DVD+R است، و نوشتن روی DVD های قابل رایت مجدد، در حدود یک ربع طول می کشد.
10- فضای لازم برای تبدیل
هنگام رایت فایل های تصویری روی سی دی، فایل تبدیلی به طور موقت روی هارددیسک ذخیره شده و در پایان رایت، به طور خودکار حذف می شود. بنابراین باید به اندازه کافی فضای خالی روی دیسک داشته باشید. زیاد فرق نمی کند
AVL داشته باشید یا MREG یا هر چیز دیگر، سایز فایل نهایی MPEG-2 برای همه این ها تقریبا یکسانخواهد شد.

 



هادی خدادوست تاریخ شنبه 84/11/15 ساعت 10:3 صبح

iritn.com
توسط: بهمن بهمن دژی
از:
http://www.ComeToNet.com

فیلم سازی با "مووی میکر 2" ویندوز ساده و آسان است بشکلی که هر فردی میتواند فیلمهای خانوادگی را در کامپیوتر ادیت نماید و از تماشای آنچه ساخته لذت ببرد. فقط کافیست تا وقت داشته باشید و سناریویی را برای فیلم خود آماده کنید، کلیپهای فیلم را ادیت نمائید، موسیقی را بدان بیافزایید و اولین فیلمتان آماده است، آنرا تماشا کنید. یادتان باشد کامپیوترتان باید سرعت پروسسوری بالای 1.5 گیگاهرتز داشته باشد و هارد درایو با ظرفیت بالاتر از 80 گیگابایت مورد نیاز است و رم کامپیوتر هم هرچه بیشتر باشد بهتر است، لازم به یادآوریست که برنامه مووی میکر ویندوز فقط روی ویندوز اکس پی قابل اجراست.
قبل از آنکه بتوانید از امکانات برنامه
Movie Maker ویندوز برای ادیت فیلم استفاده کنید باید فیلمی در کامپیوتر آماده داشته باشید. اگر این فیلم هم اکنون در کامپیوتر شما موجود است لطفا مطلب را از قسمت 2 ادامه دهید اما اگر باید فیلمتان را از بیرون کامپیوتر بدان وارد کنید مطلب را ادامه دهید.

قسمت 1 - وارد کردن فیلم به داخل کامپیوتر
اگر دوربینتان از نوع قدیمی و آنالوگ
VHS است و یا فیلمتان روی نوار ویدئوی VHS قرار دارد برای انتقال فیلم به داخل کامپیوترتان نیاز به یک کارت گرافیکی مبدل آنالوگ به دیجیتال دارید. ساده ترین کار آنست که از یک کارت گرافیکی یا تلویزیونی معمولی با ورودی S-Video استفاده کنید نمونه ارزان این کارتها در قیمتهای حدود 100 دلار کانادا موجود است. در اینحالت باید صدای فیلم را از طریق کارت صوتی کامپیوتر، وارد آن کنید.
اگر دوربین سوپر 8 دارید این روش قابل استفاده نیست. میتوانید اول با یک دوربین فیلمبرداری دیجیتالی از آن فیلم بگیرید و سپس آنرا به کامپیوتر منتقل کنید. یعنی با یک پروژکتور آنرا روی پرده پخش نمایید و سپس با دوربین دیجیتالی از آن فیلمبرداری کنید. راه دیگر بهره گیری از مبدلهای دیجیتالی است که به
DV Converter Boxes معروف هستند. این ابزار میتوانند فیلمهای آنالوگ شما را به دیجیتال تبدیل کنند و با اتصال فایروایر یا USB آنرا به کامپیوتر منتقل نمایند. هرچه Throughput این باکسها بالاتر باشد کیفیت فیلم انتقالی بهتر خواهد بود. سونی دوربین دیجیتالی بنام DCR-TRV11 دارد که دارای ورودی آنالوگ است و میتوانید از آن برای ورود فیلم آنالوگ و تبدیل آن به دیجیتال استفاده کنید.
استفاده از کارتهای
PVR یا Personal Video Recorder امکانات بهتری پیش رویتان قرار میدهد. انواع این کارتها از Nvidia و ATI در بازار موجود است که دارای اتصالات VIVO به معنای ورودی و خروجی ویدیو هستند.
بسته به نمونه ایی که انتخاب کرده و با آن کار میکنید ممکن است کیفیت فیلم خروجی یا نهایی شما معادل
VCD یا بالاتر باشد.

نمونه ای که میتواند داخل کامپیوتر نصب شود و ضمن داشتن قیمت بالاتر از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است ATI All-In-Wonder 9800 Pro میباشد. کارتهای USB که ارزانتر هستند عبارتند از AVerMedia DVD EZMaker و Adaptec VideOh DVD و ADS Instant DVD و Pinnacle Studio MovieBox USB.


اگر دوربین دیجیتال دارید فقط به یک کارت فایروایر نیاز دارید تا داخل کامپیوتر نصب شود و آنگاه باید دوربین را به این کارت وصل کنید تا ترتیب انتقال داده شود.

قسمت 2 - ادیت فیلم
بقیه کار زیاد سخت نیست باید برنامه
Movie Maker ویندوز را اجرا کنید. اگر این برنامه را ندارید میتوانید آنرا از این آدرس دانلود کنید.
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/ updates/moviemaker2.mspx

حال باید ویدیو را
import کنید. برای اینکار File را انتخاب کرده و Import را انتخاب کنید.


فیلم مورد نظر شما وارد مووی میکر میشود و سیستم آنرا بصورت خودکار به چندین کلیپ تقسیم میکند. با دابل کلیک کردن روی هر کلیپ، سیستم آنرا برایتان پخش میکند.
در قسمت پایین صفحه
Storyboard قرار دارد. هر کلیپی را که انتخاب کردید گرفته و به Storyboard ببرید. برای اینکار روی هر کلیپ کلیک کنید و سپس آنرا به Storyboard دراگ نمائید. به ترتیب مورد نظرتان اینکار را برای تمام کلیپها انجام دهید.


اگر خواستید ردیف کلیپها را در
Storyboard تغییر دهید کافیست آنها را به محل جدید دراگ نمائید.
حال میتوانید هر کلیپ را مطابق سلیقه خود بریده و قسمتهای اضافی را دور بریزید. برای اینکار به قسمت
View بروید و انتخاب Storyboard را به Timeline عوض کنید.
سپس روی کلیپی که میخواهید ببرید کلیک کنید. در قسمت نمایش، شاخک حرکت فیلم را گرفته و حرکت دهید تا فیلم شروع به حرکت کند. در نقطه شروع برش، بیایستید. به منوی
Clip بروید و روی Set Start Trim point کلیک کنید. حال حرکت شاخک را ادامه دهید تا به قسمت انتهای برش برسید. مجددا از منوی Clip انتخاب Set End Trim point را انجام دهید. حال میتوانید کلیپ بریده شده را تماشا کنید.
اضافه کردن صدا یا موسیقی به فیلم هم آسان است. ابتدا فایل موسیقی را به مووی میکر
Import کنید درست مانند فایل فیلم. سپس آنرا به timeline دراگ کنید. فقط هنگام دراگ کردن باید آنرا به ردیف صوتی ببرید.
اگر روی فیلم در تایم لاین کلیک کنید و دکمه
Play را بزنید، فیلم با صدای اصلی آن پخش میشود. اگر روی تراک صوتی وارد شده کلیک کنید، موسیقی وارد شده پخش میشود. برای ترکیب این دو باید روی تایم لاین کلیک راست کنید و Select all را انتخاب نمائید. حال فیلم با صدای اصلی و ترکیب موسیقی پخش میشود. برای کم و زیاد کردن صدای فیلم با موسیقی وارد شده، به منوی Edit بروید و انتخاب Audio Levels را انجام دهید. تنظیم را مطابق میلتان روی Audio Track و Video track انجام دهید.
حال همه چیز آماده است. کافیست تا فیلم را ذخیره کنید. روی منوی
File بروید و انتخاب Save Movie را انجام دهید. حال باید کیفیت فیلم خروجی را تعریف کرده و منتظر بنشینید تا کار تمام شود. فیلم حاضر شده با برنامه مدیا پلییر ویندوز قابل پخش است.
با برنامه هایی که میتوانند روی
CD بنویسند مانند Nero میتوانید این فیلم را تبدیل به VCD کرده و آنرا در هر تلویزیونی دیده و از هنر فیلمسازی خود لذت ببرید.

 



هادی خدادوست تاریخ شنبه 84/11/15 ساعت 7:0 صبح

برای یادگیری پاورپوینت از اینجا بروید .



هادی خدادوست تاریخ جمعه 84/11/14 ساعت 7:0 صبح

            

 

 

                                  

               

                      دانلود                                                   دانلود

 

 

 

                                                              



   1   2   3      >
 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com